جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

مبتدی ها چطور مشکلات لپ تاپ خود را حل کنند-قسمت اول

بازار استوک لوازم الکترونیکی، لپ تاپ ، مانیتور، آل این وان، کیس صنعتی

مبتدی ها چطور مشکلات لپ تاپ خود را حل کنند-قسمت اول

۲۸۰ بازديد

ریخته شدن مایعات بر روی لپ تاپ:
من لپ تاپ های بسیاری را تعمیر کرده ام که بر روی آنها مایعات ریخته شده است. در اکثر موارد این مشکل قابل حل است. مهم است تا در سریع ترین زمان ممکن عمل پاک کردن را انجام دهیم ( قبل از اینکه زنگ زدگی یا رطوبت زدگی داخلی ایجاد شود). نفوذ مایعات می تواند آسیب های زیر را در لپ تاپ ایجاد کند:
• اتصالی به دلیل ماهیت رسانایی مایع ( ممکن است با خشک شدن مایع مشکل رفع شود)
• اتصالی به دلیل باقی مانده مایع خشک شده
• زنگ زدگی (به ویژه به دلیل تبخیر برخی از نوشیدنی های اسیدی مانند Coke )
• قطعات الکترونیکی آسیب دیده توسط اتصالی های ذکر شده در بالا
بلافاصله بعد از ریخته شدن مایعات لپ تاپ را خاموش کنید و آن را حداقل به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به صورت وارونه قرار دهید تا مایع خارج شود. سپس، تمام قطعات متصل به آن را قطع کنید، باتری و شارژر را قطع کنید و اجازه دهید تا به مدت یک شب تا صبح خشک شود.
پاک کردن باقی مانده های مایعات: لپ تاپ را به یک کارشناس واگذار کنید تا صفحه کلید آن را باز کرده و تمیز کاری های بیشتر را انجام دهد. استفاده از پنبه و آب مقطر می تواند به پاک کردن آلودگی کمک کند. با توجه به این که باقی مانده مایع (Coke) ممکن است زنگ زدگی های بعدی را در پی داشته باشد، یک پنبه مرطوب شده با CRC یا WD-40 (محلول ضد زنگ) را به آرامی به قسمت های مشکوک به آلودگی بمالید. سپس این قسمت ها را طوری خشک کنید که یک لایه بسیار نازک از محلول ضد زنگ WD-40 باقی بماند. وقتی صفحه کلید جدا شد، با استفاده از یک نور روشن و ذره بین قسمت هایی را که مایع تماس داشته را بررسی کنید.

خاموش شدن های اتفاقی و بی دلیل لپ تاپ:
این مسئله اغلب به دلایل زیر اتفاق می افتد:
• کشیدن اضافه بار توسط آداپتور برق AC
• گرم شدن بیش از حد پردازشگر به دلیل گرد و غبار داخلی زیاد (فن گیرکرده است)
• آداپتور AC قادر به تامین جریان برق طبیعی نیست (نقص در آداپتور)
• گرم شدن بیش از حد باتری به دلیل نقص داخلی باتری یا شارژ شدن بیش از حد
• اتصالی متناوب یا اتصال باز ( وضعیت سیم های برق را بررسی کنید)
در لپ تاپ های قدیمی تر رایج ترین علت این مشکل مربوط به خنک کنندگی ضعیف است. سعی کنید به یک جای خنک بروید و بعد ببینید که آیا این مسئله ادامه می یابد. کنار فن خنک کننده را بررسی کنید که الیاف گرد و غبار وجود نداشته باشد. روش ساده برای بررسی این موضوع این است که وقتی فن در حال کار کردن است خروجی هوای فن را بررسی کنید – آیا شدت جریان هوای آن کم است؟ اگر شدت آن کم بود و دمای فن نرمال بود، ممکن است سیستم داخلی فن گرد و غبار گرفته باشد.

رفع مشکلات تصویری ال سی دی لپ تاپ
در این جا به چند نکته و روش برای رفع ایراد و حل مشکلات تصویری لپ تاپ اشاره می کنیم. مشکلات تصویری در کامپیوترهای قابل حمل بسیار رایج هستند و با نکته های زیر شما می توانید مشکلات تصویری اساسی لپ تاپ خود را شناسایی و رفع کنید. (چه نوت بوک کارکرده ای را بخریم)

تصویر صفحه ال سی دی لپ تاپ کم نور یا خیلی تاریک است
از نزدیک به صفحه نمایش لپ تاپ نگاه کنید و ببینید که آیا تصویر آن بسیار کم نور است. اگر کم نور بود احتمال دارد که دکمه نگه دارنده ال سی دی لپ تاپ در حالت نور درب بسته گیر کرده باشد. در این حالت، نور پس زمینه خاموش می ماند، حتی اگر درب لپ تاپ نیز باز شود. وقتی که لپ تاپ روشن باشد اما درب آن بسته باشد، از ویژگی کم نور کردن صفحه برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می شود. دکمه نگه دارنده درب لپ تاپ را بررسی کنید. آن یک پین پلاستیکی کوچک است که در پشت لولای ال سی دی قرار دارد. چند بار بر روی این پین ضربه بزنید و ببینید که آیا نور پس زمینه روشن می شود. اگر این کار کمکی نکرد پیشنهاد می کنم که مدار تبدیل FL را تعویض کنید.

ادامه دارد...
منبع: گویا آی تی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.